Mit tanulhattok nĂĄlunk?

NĂĄlunk, a tanulĂłk szĂĄmĂĄra szĂ©leskörƱ lehetƑsĂ©geket kĂ­nĂĄlunk a kĂ©pzĂ©s sorĂĄn, hogy az Ă©rdeklƑdĂ©si terĂŒletĂŒk Ă©s cĂ©ljaik alapjĂĄn szemĂ©lyre szabott tanulĂĄsi tapasztalatban rĂ©szesĂŒljenek. Az egyedi kĂ©pzĂ©si programunknak köszönhetƑen azonban a tanulĂłk szabadon vĂĄlaszthatjĂĄk, hogy melyik tĂ©mĂĄt szeretnĂ©k elƑször tanulni. Ha valaki inkĂĄbb a Blenderrel kezdenĂ©, mint az 3D nyomtatĂĄssal Ă©s a Fusion 360-al, akkor lehetƑsĂ©ge van erre is. A mi cĂ©lunk az, hogy tĂĄmogassuk Ă©s inspirĂĄljuk a diĂĄkok kreativitĂĄsĂĄt Ă©s szenvedĂ©lyĂ©t az 3D tervezĂ©s Ă©s nyomtatĂĄs terĂ©n, Ă©s segĂ­tsĂŒk Ƒket abban, hogy megszerezzĂ©k azokat a kĂ©szsĂ©geket Ă©s ismereteket, amelyekre szĂŒksĂ©gĂŒk van a sikeres karrier Ă©pĂ­tĂ©sĂ©hez.

Tanfolyam menete

  1. Kapcsolatfelvétel Discordon

    BeiratkozĂĄst követƑen Discrodon felvesszĂŒk veled a kapcsolatot.

  2. Szoftverek letöltése

    Kapcsolat felvĂ©telt követƑen letöltjĂŒk a tanfolyamhoz szĂŒksĂ©ges szoftvereket.

  3. 3D ĂłrĂĄk

    52 órån keresztƱl heti rendszerességgel tanulunk 3D modellezést.

Szoftverek letöltése

A Discord egy ingyenesen elĂ©rhetƑ szoftver, amelyet chatelĂ©sre, hang- Ă©s videĂłhĂ­vĂĄsokra, valamint közössĂ©gi szĂłrakozĂĄsra hasznĂĄlnak. A programnak szĂĄmos olyan funkciĂłja van, amelyek ideĂĄlisak lehetnek az online oktatĂĄshoz, pĂ©ldĂĄul hang- Ă©s videĂłhĂ­vĂĄsok, szöveges chat, kĂ©pernyƑmegosztĂĄs Ă©s egyĂ©b egyĂŒttmƱködĂ©si lehetƑsĂ©gek.

Letöltés

Az elsƑ Ă©v sorĂĄn heti 60 percben 3D nyomtatĂĄs Ă©s Fusion 360 mƱszaki 3D modellezĂ©st tanulhatnak. Az ĂłrĂĄk kis lĂ©tszĂĄmĂș csoportokban zajlanak, Ă­gy lehetƑsĂ©g van a szemĂ©lyre szabott figyelemre Ă©s segĂ­tsĂ©gre. Az 3D nyomtatĂĄs sorĂĄn a diĂĄkok megismerkedhetnek az additĂ­v gyĂĄrtĂĄs alapjaival, a nyomtatĂłk mƱködĂ©sĂ©vel Ă©s a tervezĂ©si folyamatokkal. A Fusion 360 hasznĂĄlatĂĄval pedig olyan mƱszaki 3D modelleket hozhatnak lĂ©tre, amelyek hasznosak lehetnek szĂĄmos iparĂĄgi alkalmazĂĄsban.

A mĂĄsodik Ă©vben a lehetƑsĂ©g nyĂ­lik a Blender tanulĂĄsĂĄra, ami egy kivĂĄlĂł 3D modellezƑ Ă©s animĂĄciĂłs szoftver. Az 3D szĂĄmĂ­tĂłgĂ©pes grafika vilĂĄgĂĄban valĂł jĂĄrtassĂĄg lehetƑvĂ© teszi a diĂĄkok szĂĄmĂĄra, hogy mĂ©g kreatĂ­vabb Ă©s összetettebb projektekbe kezdjenek, Ă©s vĂĄlaszthatnak olyan terĂŒleteket, mint a szĂĄmĂ­tĂłgĂ©pes animĂĄciĂł, karaktermodellezĂ©s vagy jĂĄtĂ©ktervezĂ©s.

Alap 3D nyomtatĂĄs + Fusion 360

  1. Általånos 3D ismeretek, szoftverek letöltése

    3D történelem
    AdditĂ­v technolĂłgiĂĄk
    Filamentek
    Flashprint szeletelƑ szoftver letöltĂ©se Ă©s ĂĄttekintĂ©se

    Letöltés
  2. 3D modellezési alapismeretek, Fusion 360 åttekintés

    3D modellezési történelem
    A Fusion 360 felĂŒletĂ©nek bemutatĂĄsa.
    AlapvetƑ navigációs technikák-forgatás, zoomolás, panorámázás
    Project menedzsment

  3. Rajzeszközök megismerése, sketch-våzlat szerkesztés

    Sketch/våzlat szerkesztési ismeretek.
    alapvetƑ rajzeszközök megismerĂ©se.
    Våzlatok szerkesztése

  4. Tömör test mƱveletek megismerése, 3D modellezés

    Mi is az tömörtest modellezés?
    Extrude parancs megismerése.
    Våzlat szerkesztés több síkon.
    EgyszerƱ modell elkészítése: Kulcstartó
    Kulcstartó modell szeletelése majd 3D nyomtatåsa.

  5. Tömör test mƱveletek megismerése, 3D modellezés

    Extrude parancs gyakorlĂĄsa
    Kiosztó parancsok megismerése: Cirular pattern-Rectangular pattern.
    Dobókocka modellezése
    Dobókocka szeletelése majd 3D nyomtatåsa

  6. Tömör test mƱveletek megismerése, 3D modellezés

    Módosító parancsok megismerése - Fillet-Chamfer-Shell.
    Lego kocka 3D modellezése.
    Lego kocka szeletelése majd 3D nyomtatåsa.

  7. 3D szeletelƑ szoftver rĂ©szletesebb ismertetĂ©se, 3D nyomtatĂĄsi ismeretek

    Flashprint szeletƑ expert mĂłd ĂĄttekintĂ©se.
    RĂ©tegvastagsĂĄg-kitƑltĂ©s-sebessĂ©g beĂĄllĂ­tĂĄs
    3D nyomtatĂĄsi fogalmak tanulĂĄsa.
    NyomtatĂĄsi hiba esetek.

  8. Bevezetés a mƱszaki 3D modellezésbe.

    MƱszaki rajz jelölések-åbråk åttekintése.
    3D modell elkészítése mƱszaki rajzról
    3D modellezett mƱszaki ĂĄbra kinyomtatĂĄsa majd ellenƑrzĂ©se.

  9. Bevezetés a mƱszaki 3D modelezésbe.

    All of the pages and components are first designed in Figma and we keep a parity between the two versions even as we update the project.

Blender

  1. Bevezetés a Blender vilågåba

    A blender története és közössége.
    InterfĂ©sz Ă©s a munkaterĂŒlet ĂĄttekintĂ©se.
    AlapvetƑ navigációs technikák.
    Interfész testreszabåsa.

    Learn more
  2. AlapvetƑ 3D modellezĂ©s

    Objektumok létrehozåsa és elrendezése a 3D térben.
    Módosítok alapvetƑ használata.
    EgyszerƱ 3D tårgyak létrehozåsa és elrendezése a 3D.

  3. Alakzatok Ă©s topolĂłgia

    Oldalak-Élek Ă©s vertexek.
    Edit mĂłd: Alakzatok mĂłdosĂ­tĂĄsa.
    EgyszerƱ formåk létrehozåsa.

  4. Anyagok Ă©s textĂșrĂĄk

    AlapvetƑ anyagok lĂ©trehozĂĄsa.
    TextĂșrĂĄk alkalmazĂĄsa Ă©s hozzĂĄrendelĂ©se testekhez.
    EgyszerƱ forma anyagokkal valĂł ellĂĄtĂĄsa/textĂșrĂĄzĂĄsa.

  5. VilĂĄgĂ­tĂĄs Ă©s kamera

    oktatas.blender_lesson_5_cntent

  6. Renderelés

    Mi az a renderelés?
    Cycles Ă©s Evee.
    Alap Evee beĂĄllĂ­tĂĄsok.
    EgyszerƱ jelenet készítése majd renderelése Evee és Cycles render motorral.
    KĂŒlönbsĂ©gek összevetĂ©se.

  7. Jelenet készítés

    Komplexebb jelenet készítése.

  8. Bevezetés a mƱszaki 3D modelezésbe.

    All of the pages and components are first designed in Figma and we keep a parity between the two versions even as we update the project.